פרשנות מקוממת של תנאי הזכאות בביטוח סיעודי | אלמוג-שפירא עו"ד

הטריק שאימצו תאגידי הביטוח – פרשנות מיוחדת לתנאים המזכים בפוליסות הסיעוד. בתביעה שהוגשה לאחרונה על ידי משרדנו, נטען כי חברת הביטוח לא היתה רשאית להתנות את תשלום תגמולי הביטוח בקבלת הערכת מומחה אורולוג, בשעה שדרישה כזאת לא קיימת בפוליסה ואף נדחתה על ידי בתי המשפט.

עו"ד רפאל אלמוג
חזרה >

כיצד נדחות מרבית מתביעות הסיעוד בישראל? הדוגמא הבאה, אשר הינה לא פחות מקוממת, מציגה באור אולי הטוב ביותר את היחס לו זוכים מבוטחי הסיעוד בישראל מצד תאגידי הביטוח.

התבקשנו על ידי אורלי וילנאי וגיא מרוז, מתוכנית הבוקר של ערוץ 10, להתגייס לטובת מבוטחי הסיעודי ולחשוף את שיטת תאגידי הביטוח.

כמשרד אשר לקח על עצמו להירתם ולהילחם את מלחמתם של החולים הסיעודיים, לא רק שהתגייסנו בשמחה לדבר, אלא אף ניסחנו הצעת חוק המספקת פתרון מעשי.

מוזמנים לצפות בעניין זה בראיון שנערך עם עו"ד רפאל אלמוג:

השיטה: נדחה עד אין קץ

לקוחת משרדנו, קשישה כבת 80 אשר רכשה ממיטב כספה ביטוח סיעוד, פנתה אל חברת הביטוח בבקשה כי זו תואיל בטובה לשלם לה את תגמולי הסיעוד להם היא זכאית, לאחר שביטוח הלאומי בה כמי שמתקשה בביצוע פעולת ההלבשה, רחצה ושליטה על הסוגרים.

חברת הביטוח שלחה "מומחה" מטעמה לבדיקת מצבה הבריאותי, וזמן קצר לאחר הבדיקה החליטה לדחות את התביעה.

"אינך עונה לתנאי הביטוח", השיבו מנהלי התביעות לקשישה הסיעודית.

ואנו שואלים, הכיצד? הרי, בבדיקת מומחה חברת הביטוח נרשם למשל כי "הנבדקת מדווחת על חוסר שליטה של סוגר השתן. בבדיקה נשאה חיתול ספוג בשתן". ברם, למומחית חברת הביטוח היה הסבר: "לא ראיתי מסמכים רפואיים מרופא אורולוג התומכים באבחנה של חוסר שליטה על סוגר שתן".

"מומחה" חברת הביטוח, אשר גזר על המבוטחת לסיים את חייה בחוסר כבוד משווע פנים, לא היסס לעשות כן, אף שהפוליסה אינה מחייבת אבחנה של אורולוג. גם בתי המשפט סירבו לקבל את הפרשנות לפיה נדרשת אבחנה של אורולוג. הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, אף הוציאה חוזר פיקוח בעניין, במסגרתו הבהירה כי אין צורך בכך.

ובכן, אם כך מדוע בחרה חברת הביטוח לדחות את תביעת הקשישה הסיעודית? התשובה פשוטה ומצערת. לתאגידי הביטוח משתלם לדחות תביעות של מבוטחי סיעוד.

הרי, מומחה חברת הביטוח למעשה מכיר בהיותה סיעודית, אך בשל "פרשנות" בלתי לגיטימית, הצליח לטעון שהיא לא. חברת הביטוח מבינה, כי אם ממילא נדרשת היא לשלם את מלוא תגמולי הביטוח, כדאי יהיה לדחות את הקץ, שמא הזמן ידחק במבוטחת הסיעודית וזו תסכים להתפשר בערכים נמוכים מאלו להם היא זכאית.

מדובר בהתנהלות מקוממת מאין כמוה. לכך, לא נסכים. נילחם. עד אשר יצא צדק לאור.

קראו בנוסף כתבה שפורסמה בעניין זה בתקשורת:

אין צורך בהערכת אורולוג

מאמרים נוספים בנושא

התחמקות מתשלום
עו"ד רפאל אלמוג,
06.12.2016
"הסתרת מאיתנו מידע רפואי בעת ההצטרפות לביטוח", "שיקרת לנו", "רימית אותנו", אלו הם רק ...קרא עוד
העלמת עובדות רפואיות טרם הצטרפות לביטוח סיעודי
עו"ד רפאל אלמוג,
02.04.2015
בית המשפט השלום בתל אביב קיבל באופן חלקי תביעת סיעוד שהגישה מבוטחת חברת הביטוח ...קרא עוד
חברת הביטוח: המבוטח הסיעודי הפך בן לילה לעצמאי
עו"ד רפאל אלמוג,
22.11.2014
לא מעט סופר בכל הנוגע להתנהלות חברות הביטוח בכל הנוגע לכך שאלו מנסות בכל דרך ...קרא עוד
חברת הביטוח: "אלצהיימר אינו מקרה סיעודי"
עו"ד רפאל אלמוג,
21.11.2014
רחל, אישה בת 85, שילמה שנים רבות פרמיית ביטוח, על מנת שביום צרה, תוכל לקבל מחברת ...קרא עוד

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *