למשרדנו הגיע עורך דין אשר הוגשה נגדו תביעה בגין לשון הרע בסך של כ – 300 אלף שקלים.
מגיש התביעה היה רופא עיניים אשר טיפל בלקוח שלנו וערך לו ניתוח לייזר. לאחר הניתוח, חש הלקוח כאבים חזקים וביקש להגיע לרופא בדחיפות. הרופא הזמין אותו לשעה מסוימת והלקוח התייצב במועד.
יחד עם זאת, הלקוח מצא עצמו ממתין בחדר ההמתנה דקות ארוכות מאוד כאשר הרופא לא מתפנה אליו. מכיוון שסבל מכאבי תופת פנה הלקוח לרופא וביקש בכל לשון שרק יביט בעיניו.
הרופא לא הסכים לכך והלקוח שנעלב מאוד מהתנהלות הרופא, פנה חזרה לביתו וכתב בפייסבוק פוסט במסגרתו פרט את השירות הלקוי שלטענתו קיבל מרופא העיניים. הלקוח הביע את אכזבתו מכך שטרם ששילם חש כלקוח חשוב ולאחר ששילם וביצע את הניתוח הפך לנטל, או כלשונו בפוסט "לקוח שטרם שילם מלך, לקוח ששילם – למך". מכל מקום, כל האמור בפוסט מקורו היה באכזבה מהשירות שקיבל. הפוסט לא כלל דברי השמצה אישיים כנגד הרופא או כל דבר שלשיטתנו עולה לכדי לשון הרע.
לפיכך, נטלנו את הייצוג בתיק. לאחר ניהול הליך בבית המשפט, ניתן פסק דין אשר דחה את התביעה כנגד מרשנו, ואף חייב את התובע (הרופא) בהוצאות משפט. אנו סבורים כי מדובר בהחלטה נכונה, אשר מעניקה רוח גבית לחופש הביטוי.
מוזמנים לעיין בכתבה שפורסמה אודות פסק הדין באתר Ynet וכן בידיעון הגליל:
תגובות (0)