בשנים האחרונות אנו עדים לצערנו למגמה שלילית ביחס של תאגידי הביטוח כלפי מבוטחי הסיעוד בישראל. מבוטחים רבים מוצאים עצמם בעת פקודה ללא כיסוי ביטוחי וללא התשלום אשר לו ציפו כל השנים למקרה שלא יצליחו לתפקד ולבצע פעולות יומיומיות פשוטות.
כך, עורכים תאגידי הביטוח בדיקות בשיטות פסולות, אשר אינן עומדות בהלימה אחת עם כללי הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, או מעמידים תנאים אשר אינם חלק מהוראות הפוליסה או הדין.
מגוון נימוקי הסירוב לתשלום רחב ומקומם.
יחד עם זאת, גם במסגרת מגמה שלילית זו, ישנם "שיאים", אשר הינם לא פחות ממבישים.
תביעה שהוגשה לאחרונה על ידי משרדנו, ואשר זכתה לפרסום רחב בתקשורת, לצערנו, היא ללא ספק אחד מאותם "שיאים".
התובעת, קשישה בת 90, הפכה סיעודית וכל שביקשה הוא לקבל מחברת הביטוח את תגמולי הביטוח להם היא זכאית. רופאה שנשלחה מטעם חברת הביטוח לבדוק את הקשישה, קבעה כי היא סיעודית באופן מלא. למרות זאת, חברת הביטוח החליטה, ללא כל נימוק ובניגוד כאמור לממצאי המומחית מטעמה, לדחות את התביעה של הקשישה.
מדובר בהתנהלות מקוממת ונוראית, המחייבת התייחסות קשה כנגד תאגידי הביטוח, באופן שבתקווה רבה, תוביל לכך כי מקרים כגון אלו לא יישנו, וכבודם של ציבור המבוטחים הקשישים בישראל יישמר.
מוזמנים לעיין בכתבה שהתפרסמה בעניין בידיעות אחרונות:
בעקבות הפרסום, פנה חבר הכנסת איציק שמולי במכתב לוועדת העבודה והרווחה במטרה לקיים דיון בעניין, עליו חתמו 40 חברי כנסת. בכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות, נכתב כי רופאת חברת הביטוח הופתעה מההחלטה שלא לאשר לה את התגמולים:
מוזמנים להאזין לראיון שהתקיים בענין זה בתוכניתו של גבי גזית, בו השתתף עו"ד רפאל אלמוג ממשרדנו, חבר הכנסת איציק שמולי ונציג תאגיד הביטוח.
אחרי הכל, אנו סבורים, כפי שהסביר עורך דין רפאל אלמוג בראיון עם אודי סגל ברדיו ת"א, כי ביטוח בכלל, וביטוח סיעודי בפרט, הוא מוצר חיוני בחברה מודרנית ובכלכלה בריאה.
אך, כמו כל דבר, חשוב לדעת איזה מוצר לרכוש, ויתרה מכך, חשוב לעמוד על הזכויות בפוליסה ולממשן.
ככל וחברת הביטוח מסרבת לשלם, מטעמים כגון דא, אסור לוותר. יש להילחם.
תגובות (0)